DOBA znanja

Spremljajte naše novice
Objavljeno v: Članki

dr. Tina Vukasovič: Medijski zemljevid najbolj korenito preoblikovala splet in uporaba digitalnih medijev

13. januar 2020
Digitalna tehnologija je danes eden izmed ključnih dejavnikov sprememb in pospeševalcev razvoja prodaje podjetij. Skupaj z digitalno tehnologijo so se razvila tudi družbena omrežja, ki so postala pomemben kanal tržnega komuniciranja.

Temu digitalnemu razvoju sledimo tudi na DOBA Fakulteti, zato s svojim načinom dela in vsebinami v online študijskih programih Marketing, družbeni mediji in odnosi z javnostmi ter Marketing in prodaja študente pripravljamo na upravljanje z digitalnimi mediji najnovejše generacije, s katerimi prihajajo v ospredje posamezniki, njihove ideje, mnenja in odnosi med temi posamezniki. Nekdaj pasivni potrošnik tone v pozabo in naši študenti med online študijem spoznajo, da njegova radovednost, poučenost in komunikativnost v tem okolju zahteva od podjetij drugačne pristope komuniciranja, kot so jih vajeni v tradicionalnih medijih.

Najbolj obiskana družbena omrežja v svetu

Najbolj obiskano družbeno omrežje v svetu je Facebook (2,3 milijarde obiskovalcev na mesec), sledijo YouTube (2 milijardi obiskovalcev na mesec), WhatsApp (1,6 milijarde obiskovalcev na mesec), Facebook Messenger (1,3 milijarde obiskovalcev na mesec). WeChat ima 1,1 milijarde obiskovalcev na mesec, Instagram ima 1 milijardo obiskovalcev na mesec, medtem ko Twitter 330 milijonov obiskovalcev na mesec. V Evropi uporablja družbeno omrežje Facebook 385 milijonov uporabnikov na mesec, medtem ko dnevno 286 milijonov uporabnikov (Statista, 2019a, 2019b, 20019c) (Slika 1).

Slika 1: Najbolj obiskana družbena omrežja v svetu (v milijonih)

Vir: Statista 2009a.


Sodoben potrošnik dostopa prek pametnih telefonov do vedno več medijske vsebine

Rezultati raziskave Medijska potrošnja 2018 (iProm in Valicon, 2018) kažejo:

  • Mobilni telefon je prva in glavna točka stika z digitalnimi kanali. Mobilni telefon je naprava, ki je vedno pri roki in jo potrošnik jemlje vedno s seboj. Je najbolj osebna naprava, ki zato z uporabo različnih dodatnih funkcionalnosti in aplikacij omogoča največjo stopnjo personalizacije.
  • Povprečen potrošnik niti ne povečuje niti ne zmanjšuje števila zaslonov v uporabi. Zaradi vedno pomembnejše vloge pametnega mobilnega telefona posamezniki prilagajajo uporabo sekundarnih naprav.

Slika 2: Penetracija uporabe naprav po generacijah - osebna uporaba naprav

Vir: iProm in Valicon, 2018.


Na samem vrhu medijskih vsebin ostajajo branje in pregledovanje elektronske pošte

Slovenski spletni uporabniki v običajnem dnevu v največji meri uporabljajo elektronsko pošto (63 %), družbena omrežja (57 %), brskajo po spletnih straneh (52 %), berejo novice na novičarskih portalih (50 %) in gledajo televizijo (47 %) (iProm in Valicon, 2018).

V zadnjih štirih letih so se povečali dosegi naslednjih aktivnosti in vsebin v digitalnim medijih: uporaba spletne trgovine in spletnih strani o izdelkih, video vsebine in storitve klepetov (chat). (Slika 3; iProm in Valicon, 2018).

Slika 3: Dosegi vseh merjenih aktivnosti med leti 2014 in 2018 - spremljanje v običajnem dnevu

Vir: iProm in Valicon, 2018.


Generacija Z bo medijsko potrošnjo še bolj korenito spremenila

Naši študenti med študijem spoznajo, da je generacija Y že spremenila navade medijske potrošnje in da bo generacija Z najverjetneje tista, ki bo medijsko potrošnjo še bolj korenito spremenila. Video vsebine skupaj z video pretočnimi vsebinami, kot je YouTube (66 %), so tista aktivnost na spletu, ki to generacijo najbolj razlikuje od starejših.

Slika 4: Dosegi vseh merjenih aktivnosti po generacijah - spremljanje v običajnem dnevu

Vir: iProm in Valicon, 2018.

Zadnji dve desetletji sta medijski zemljevid najbolj korenito preoblikovala splet in uporaba digitalnih medijev, zaradi česar je sodoben potrošnik postal vse bolj povezan in študenti DOBA Fakultete se med študijem naučijo, kako integrirano komunicirati z njim, prek različnih točk stika.

Uporabljeni viri:

  • Statista (2019a). Most famous social network sites worldwide as of July 2019, ranked by number of active users (in millions). Dosegljivo na https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ [Dostop: 18.10.2019].
  • Statista (2019b). Facebook's daily active user (DAU) figures in Europe from 4th quarter 2012 to 2nd quarter 2019 (in million DAU). Dosegljivo na https://www.statista.com/statistics/745383/facebook-europe-dau-by-quarter/ [Dostop: 18.10.2019].
  • Statista (2019c). Facebook's monthly active users (MAU) in Europe from 4th quarter 2012 to 2nd quarter 2019 (in million MAU). Dosegljivo na https://www.statista.com/statistics/745400/facebook-europe-mau-by-quarter/ [Dostop: 18.10.2019].
  • Tomše D. (2014). Vpliv stališč uporabnikov družbenih omrežij na njihov odnos in vedenje do marketinškega komuniciranja v teh omrežjih. Doktorska disertacija. FKPV. Celje.

 

 

Informativni dnevi
Informativni dnevi
Deli
Deli
Online študij
Online študij
Izpolni prijavo
Izpolni prijavo