DOBA znanja

Spremljajte naše novice

Celostna podpora študentom na DOBA Fakulteti: model, učinki in prakse

13. oktober 2025

V digitalni dobi, ko se izobraževanje vse bolj seli v spletne prostore, je kakovostna podpora študentom ključni dejavnik uspešnosti študija. Na DOBA Fakulteti zagovarjamo idejo, da ni dovolj le ponuditi spletne učne vsebine — potrebno je vzpostaviti celostni podporni ekosistem, v katerem študent ni prepuščen sam sebi, ampak ga podpira mreža strokovnjakov: akademskih svetovalk, informatikov, visokošolskih učiteljev in online mentorjev. V tem članku predstavljamo model te podpore, primere uporabe, rezultate in izkušnje ter izzive, s katerimi se soočamo.

Model celostne podpore

Podpora študentom na DOBA Fakulteti je strukturirana na več ravneh:

1. Akademske svetovalke

Akademske svetovalke so prvi stik študenta z institucionalnim ogrodjem. Vsakega študenta ov vpisu usposobijo za delo z vsemi orodji, seznanijo s pravilniki, pomagajo pri razumevanju študijskega procesa, usmerjanju študentov tekom študija pa tudi pri kariernih vprašanjih. Akademska svetovalka spremlja vsakega študenta od začetka do konca njegovega študija in je njegova prva kontaktna oseba tekom študija.

2. Online mentorji

Delujejo kot »desna roka« visokošolskega učitelja v predmetih: spremljajo napredek študentov, motivirajo, odgovarjajo na vprašanja, spodbujajo sodelovanje v forumih in omogočajo bolj individualno spremljanje študenta. Na DOBA Fakulteti online mentorji pomagajo študentom 24 ur in sedem dni v tednu.

3. Visokošolski učitelji

Določijo vsebine predmeta, izvajajo predavanja (webinarje), pripravljajo študijske naloge, gradivo, izvajajo ocenjevanje in spremljajo vsebinske vidike študija.

4. Tehnična in IT podpora

Zagotavlja brezhibno delovanje virtualnega učnega okolja, pomaga pri odpravljanju tehničnih težav, uvajanju novih digitalnih orodij ter usposabljanju študentov v uporabi teh orodij.

5. Organizacijska / administrativna podpora

Skrbi za nemoten potek postopkov vpisa, prijav, rokov, uporabniških računov in reševanje administrativnih vprašanj, da se študent lahko osredotoči na študij.

Delovanje modela v praksi

Ob vpisu vsakega študenta spremlja akademska svetovalka od prvega dne študija do njegovega zaključka. Na voljo je za študentova vprašanja o orodjih potrebnih za študij, o organiziranosti študijskega procesa, urnikih, izbirnih predmetih, urejanju plačil šolnine, vpisu v višji letnik, procesu diplomiranja, hkrati pa študente obvešča o pomembnih vidikih študija, spremembah pravilnikov, motivira in usposablja za online študij.

Online mentorji spremljajo študente v okviru posameznega predmeta. Pri predmetih, kjer je potrebna visoka angažiranost (interaktivni webinarji, skupinske naloge), online mentorji spodbujajo sodelovanje, spremljajo odzivnost posameznikov ter intervenirajo, kadar opazijo, da študent ni aktiven ali se sooča s težavami pri študiju predmeta.

Če študent zazna tehnično težavo, se obrne na IT podporo, ki ima neposreden dostop do sistemskih nastavitev in lahko reši težavo hitro.

Visokošolski učitelji in online mentorji pri svojem spremljanju študentov uporabljajo analitične podatke učenja (learning analytics) in na ta način tudi prilagajajo podporo. Na koncu vsakega predmeta izvedemo z učiteljem evalvacijo, kar omogoča sprotne izboljšave pri naslednji izvedbi predmeta.

Model celostne podpore na DOBA Fakulteti prinaša več pozitivnih učinkov, najvišje pa ocenjujejo dva vidika podpore med študijem:

  • Študentje so visoko zadovoljni s podporo akademskih svetovalk. Ob letnem izpolnjevanju anketnih vprašalnikov je ocena zadovoljstva študentov s svetovanjem akademskih svetovalk med 6,2 in 6,4 na 7-stopenjski lestvici. Še višje je zadovoljstvo študentov s podporo online mentorjev, saj so ocene med 6,4 in 6,8 na 7-stopenjski lestvici.
  • Sistem omogoča stalno dostopnost online mentorjev, učiteljev (oboji tekom izvedbe predmeta) in akademskih svetovalk/tehnične podpore (tekom celotnega študija).

Kljub pozitivnim izkušnjam se pojavljajo tudi izzivi:

  • Srečujemo se z zelo različna ravnijo digitalnih kompetenc študentov, kar pomeni nenehno prilagajanje usposabljanja in obveščanja študentov ter nenehno  motiviranje.
  • Študenti so zelo različno motivirani za študij, od visoko motiviranih do tistih, ki tekom posameznega študijskega leta ne najdejo dovolj časa za študij.
  • Prav tako je lahko pri nekaterih študentih slabša samodisciplina, ki je pri online študiju izrednega pomena. 
  • Na več vidikih tekom študija (organizacija študija, izvedba predmetov, ipd.) opažamo povečanje potrebe po uvajanju novih tehnologij (AI, adaptivno učenje, analitika učenja).

Celostna podpora študentom na DOBA Fakulteti je ključni element kakovostnega spletnega izobraževanja. S povezovanjem akademskih svetovalk, visokošolskih učiteljev, online mentorjev, IT podpore in administracije fakulteta ustvarja okolje, v katerem je študent deležen pomoči na vsakem koraku. Za nadaljnjo rast pa bo potrebno vsekakor  širjenje mreže online mentorjev, nadgradnjo analitičnih sistemov, uvajanje motivacijske podpore ter poglobljeno spremljanje dolgoročnih učinkov podpore.

Reference

  1. DOBA Fakulteta. (2024). Uveljavljen, preizkušen online študij – Podpora pri online študiju. https://www.fakulteta.doba.si/uveljavljen-preizkusen-online-studij/podpora-pri-online-studiju
  2. DOBA Fakulteta. (2025). Rezultati anketnih vprašalnikov študentov ob zaključku študijskega leta (interno gradivo)
  3. Nacionalna agencija RS za kakovost v visokem šolstvu (NAKVIS). (2023). Končno poročilo o evalvaciji DOBA Fakultete.
  4. DOBA Fakulteta (2024). Interna gradiva in video predstavitve o podpori študentom

 

Informativni dnevi
Informativni dnevi
Deli
Deli
Online študij
Online študij
Izpolni prijavo
Izpolni prijavo