DOBA znanja

Spremljajte naše novice

FeedbackFruits za transparentnost pri timskih nalogah

25. april 2025

Timsko delo predstavlja za nekatere študente izziv, za druge pa dragoceno priložnost za razvoj sodelovalnih veščin. Kljub številnim prednostim pa prinaša tudi izzive – zlasti pri enakovredni razdelitvi dela in ocenjevanju prispevka posameznih članov skupine.

Na DOBA Fakulteti smo se tega vprašanja lotili zelo resno. V letošnjem letu smo uvedli digitalno orodje FeedbackFruits – Group Member Evaluation (GME), ki omogoča, da študenti ocenijo, kako so delali njihovi sošolci. In kar je še bolj pomembno – to storijo anonimno in z analitično podporo.

Zakaj sploh takšno orodje?

Sodobno učenje ni več samo poslušanje predavanj, temveč vključuje aktivno sodelovanje. To pomeni, da morajo študenti znati delati skupaj, deliti ideje, sprejemati odgovornost in komunicirati. A to ni vedno enostavno – sploh če nekdo v skupini ne prispeva dovolj.

Transparentnost v učnem procesu je eden ključnih pogojev za učinkovito sodelovalno učenje. Ko imajo študenti jasno strukturo ocenjevanja in možnost vpogleda v dinamiko skupine, se poveča občutek odgovornosti in razumevanje lastnega prispevka k skupnemu cilju (Nicol & Macfarlane‐Dick, 2006).

Pravičnost - Raziskave kažejo, da študenti zaznavajo skupinske ocene kot manj poštene, če ni zagotovljena možnost individualnega prispevka (Lejk & Wyvill, 2001). Medsebojno ocenjevanje povečuje pravičnost, saj omogoča členitev skupinske ocene glede na dejanski prispevek vsakega posameznika.

Tu nastopi orodje GME. Omogoča, da člani tima drug drugemu podajo povratno informacijo o prispevku. Vsak študent vidi, kako ga ocenjujejo sošolci – kar krepi občutek odgovornosti, transparentnosti in pravičnosti. Online mentor in učitelj pa lahko spremljata, ali je kdo izstopajoče pasiven ali aktiven in pravočasno ukrepata oziroma na koncu prilagodita končno oceno.

Kako deluje v praksi?

Zamisel je preprosta, izvedba pa premišljena:

  • Po zaključku timskega dela študenti ocenijo drug drugega po vnaprej določenih merilih.
  • Vse ocene so anonimne, umetna inteligenca pa študenta usmerja k oblikovanju in podajanju konstruktivnih komentarjev.
  • Online mentorji imajo pregledno analitiko, ki jim pokaže dinamiko tima ter kje v skupini se je zataknilo.

Kaj pravi analiza po nekaj mesecih?

  • Zadovoljstvo s timskim delom je preseglo cilje, kar pomeni, da so študenti občutili večjo povezanost in pravičnost pri sodelovanju. Timsko delo, ki je pogosto vir frustracij, je bilo tokrat ocenjevano kot pozitivna izkušnja.
  • Zadovoljstvo z orodjem je pomemben pokazatelj uporabnosti. Študenti so GME videli kot nekaj koristnega – kar je pri uvedbi novega digitalnega orodja, ki zahteva čas prilagajanja, velik uspeh.
  • Zadovoljstvo s predmetom v celoti ostaja visoko in stabilno, kar nakazuje, da vključevanje GME ni negativno vplivalo na celotno doživetje predmeta – nasprotno, lahko sklepamo, da ga je celo obogatilo.
  • Uspešnost pri predmetih se je rahlo izboljšala. To kaže, da je orodje prispevalo k bolj učinkovitemu delu in uspešnejšemu zaključku obveznosti.
  • Negativni komentarji so izjemno nizki (manj kot 3 %), kar pomeni, da so študenti večinoma imeli pozitivno izkušnjo – tako z orodjem kot z načinom dela.

Izkušnja študentke: Orodje GME prinaša pomembno spremembo - spodbuja resnično sodelovanje ter aktivno vlogo vsakega člana ekipe.

Viri

  • Lejk, M., & Wyvill, M. (2001). The effect of the inclusion of self-assessment with peer assessment of contributions to a group project. Assessment & Evaluation in Higher Education, 26(6), 551–561.
  • Nicol, D. J., & Macfarlane‐Dick, D. (2006). Formative assessment and self‐regulated learning: A model and seven principles of good feedback practice. Studies in Higher Education, 31(2), 199–218.
Informativni dnevi
Informativni dnevi
Deli
Deli
Online študij
Online študij
Izpolni prijavo
Izpolni prijavo