Timsko delo predstavlja za nekatere študente izziv, za druge pa dragoceno priložnost za razvoj sodelovalnih veščin. Kljub številnim prednostim pa prinaša tudi izzive – zlasti pri enakovredni razdelitvi dela in ocenjevanju prispevka posameznih članov skupine.
Na DOBA Fakulteti smo se tega vprašanja lotili zelo resno. V letošnjem letu smo uvedli digitalno orodje FeedbackFruits – Group Member Evaluation (GME), ki omogoča, da študenti ocenijo, kako so delali njihovi sošolci. In kar je še bolj pomembno – to storijo anonimno in z analitično podporo.
Sodobno učenje ni več samo poslušanje predavanj, temveč vključuje aktivno sodelovanje. To pomeni, da morajo študenti znati delati skupaj, deliti ideje, sprejemati odgovornost in komunicirati. A to ni vedno enostavno – sploh če nekdo v skupini ne prispeva dovolj.
Transparentnost v učnem procesu je eden ključnih pogojev za učinkovito sodelovalno učenje. Ko imajo študenti jasno strukturo ocenjevanja in možnost vpogleda v dinamiko skupine, se poveča občutek odgovornosti in razumevanje lastnega prispevka k skupnemu cilju (Nicol & Macfarlane‐Dick, 2006).
Pravičnost - Raziskave kažejo, da študenti zaznavajo skupinske ocene kot manj poštene, če ni zagotovljena možnost individualnega prispevka (Lejk & Wyvill, 2001). Medsebojno ocenjevanje povečuje pravičnost, saj omogoča členitev skupinske ocene glede na dejanski prispevek vsakega posameznika.
Tu nastopi orodje GME. Omogoča, da člani tima drug drugemu podajo povratno informacijo o prispevku. Vsak študent vidi, kako ga ocenjujejo sošolci – kar krepi občutek odgovornosti, transparentnosti in pravičnosti. Online mentor in učitelj pa lahko spremljata, ali je kdo izstopajoče pasiven ali aktiven in pravočasno ukrepata oziroma na koncu prilagodita končno oceno.
Zamisel je preprosta, izvedba pa premišljena:
Izkušnja študentke: Orodje GME prinaša pomembno spremembo - spodbuja resnično sodelovanje ter aktivno vlogo vsakega člana ekipe.